Przepraszamy, musisz włączyć JavaScript, aby odwiedzić tę stronę.

Senior jako konsument

Z roku na rok lawinowo rośnie liczba seniorów na całym świecie. Starzenie społeczeństwa obserwujemy także w Polsce. Dlatego marketingowcy i sprzedawcy robią wszystko, by jak najbardziej skutecznie zdiagnozować potrzeby seniorów i spenetrować rynek usług dedykowanych osobom starszym.

Zmiana głównej grupy konsumenckiej sprawiła, że masowo powstają produkty, które kiedyś były mało dostępne, a także usługi stworzone dla osób starszych. Podobnie jak w każdej grupie wiekowej, także wśród nas  widzimy różne osoby pod względem stanu zdrowia, stylu życia czy dochodów, a od tego w dużej mierze zależne są nasze potrzeby.

Konsument srebrnej generacji znajdują się w zdecydowanie lepszej sytuacji ekonomicznej niż wcześniej. Nabywa więcej i bardziej zróżnicowane produkty także te z grupy produktów luksusowych.

Kupowanie i bywanie przez Internet

Wciąż borykamy się z pandemią, a narastająca w zawrotnym tempie 4 fala nie napawa optymizmem. Idealnie się składa, że wielu z nas otworzyło się na postępująca cyfryzację i zaczęło nabywać dobra i korzystać z usług dostępnych w Sieci. Branża e-commerce rozszerzyła swoich odbiorów wśród których dużą grupę stanowią osoby po 55 roku życia. Przez szalejący Covid-19 zaczęliśmy robić przez Internet zakupy spożywcze, kupować chemię, książki, ale i prezenty dla najbliższych. Zobaczyliśmy, że także możemy inaczej zdobywać nowe umiejętności na kursach online – malarstwa czy tańca. I że niektóre sprawy w urzędzie można załatwić przez Internet. Poszliśmy także online na przedstawienie teatralne i na wystawę.

Dostarczanie pod drzwi

Seniorzy niezwykle cenią sobie usługę dostarczania zamówionych produktów bezpośrednio do własnych domów. Dotyczy to zarówno zakupów dokonanych stacjonarnie,  jak i online. I mimo, że istnieje wiele różnych sposobów otrzymania produktów ze sklepów to jak wskazują badania aż 92% reprezentantów  seniorów  preferuje doręczenia produktu pod drzwi. Unikamy wówczas dźwigania i mamy większą wygodę zakupów.

Usługi finansowe „wrażliwe na wiek”

W Polsce przez kilka ostatnich lat rynek usług finansowych bardzo się rozwinął. Jednak produkty skierowane do seniorów, np. odwrócona hipoteka czy doradztwo w zakresie zabezpieczenia posiadanych środków finansowych ciągle nie zaspakajają wszystkich potrzeb srebrnego konsumenta. Seniorzy szukają specjalistów, którzy pomogą im zabezpieczyć posiadany kapitał przed oszustami czy rodziną, a także nauczą gospodarowania posiadanymi środkami m.in. powolnym ich upłynnianiem.

Samodzielność seniora

Zapewnieniu samodzielności seniora służy bardzo szeroki wachlarz usług i produktów. W codzienności seniora pomagają różne przyrządy od tych do sprzątania czy gotowania (przeznaczonych dla ludzi w każdym wieku) aż po takie, które są szczególnie ważne dla osób starszych, ponieważ pomagają im w codzienności, np. chodziki, pionizatory czy podnośniki. Pojawiają się także kompleksy lokali w których znajdują się tzw. inteligentne mieszkania czy specjalne ośrodki, które zapewniają długą samodzielność dzięki najnowszym produktom dedykowanym seniorom.

„Srebrny rynek” powinien być traktowany przez biznes priorytetowo i powolne zmiany w tym zakresie możemy obserwować każdego dnia. Podnoszenie się poziomu życia osób starszych i zwiększanie ich oczekiwań, a także chęć korzystania przez nas z uroków jesieni życia sprawia, że nie tylko mamy okazję korzystać z produktów dostosowanych do naszego wieku, ale i kupować produkty i usługi stworzone od postaw dla osób w naszym wieku.

Kategoria